Az orosz technika :)

november 1, 2023
Megosztás a következőn

Sziasztok!

Kicsit hosszú lesz, de remélem végig olvassátok! 🙂

1983-ban gurult le a gyártószalagról Lada 2105 névvel.
Valaki versenyautót épített belőle itthon (sajnos nincs sok infónk az autó előéletéről, de anno RTE bajnokságban ment! ( Ex. CPX-206-os forgalmi rendszámmal, sajnos további infók nincsenek róla, hozzánk sajnos papírok nélkül érkezett. Tehát ha valakinek vannak képek, videók, esetleg valami plusz infók azt szívesen fogadjuk! )
Széria közeli 2103-as 1500ccm-es motor, kicsit piszkált karbival, elektromos gyújtással, tiltásmodullal, és persze a jó öreg heggesztett difi 😀

Az autó 2021 októberében került hozzánk, sajnos abban a formában nem lehetett használni, sokat állt, illetve voltak gyenge pontjai.
legfőbb kihívást a használhatatlan, elfáradt, berohadt fékrendszere jelentette. Úgy döntöttünk, segítséget kérünk, ekkor kerestük meg JB Racinget. Bekértük az árajánlatot a dolgokra, amit hamar meg is kaptunk, így hamar elindult a megújulás útján a fékrendszer.
Az autó kapott kompletten új fékcsövet mindenhova, elöl-hátul új fékbetéteket, teljes kormánymű felújítást, új féltengelyeket, új tőcsavarokat és persze hozzá új kerékcsavarokat is. Ekkor került beépítésre a hidraulikus kézifék is.
Amint elkészült el is hoztuk a kocsit de még így sem éreztük teljesen jónak a féket sajnos, így mi kicseréltük a főfékhengert, ami külsőre nem volt rossz állapotban, ezért se lett cserélve.
Amint kicseréltük, és légtelenítettük ki is próbáltuk, jobb lett, de még légtelenítettük egy párszor amire jól reagált.

Kaptunk az autóhoz egy komplett Janó rendszert 60-as méretben, ami jót tett az autóval, mert a gyári!!! rendszert dobtuk így ki alóla, ez érződött is mert a kocsi jobban viselkedett vele és nem utolsó sorban a hangja is megjött! ( Szomszédoktól elnézést 🙂 )

Kicseréltük a hűtőrendszer csöveit, mert ezek is gyáriak voltak! szinte porladtak ahogy vettük le őket, majd mentek fel az új, kék szilikon erősített csövek. Ezt követően feltöltöttük a hűtőrendszert, majd persze ahogy lenni szokott észrevettük, hogy ereszt a vízpumpánk…. Hurrá, szedhettük le, majd gyorsan rendeltem egy Niva vízpumpát ami több vizet szállít. Ezt kicserélve meg is szűnt a hűtési problémánk.

Lecseréltük az olajat, szűrőt, kapott új ékszíjat, gyertyákat.

Ezt követően használtuk az autót néhány Rallysta rendezvényen kisebb-nagyobb sikerekkel.

2022-es Rallysta utolsó tesztnapon sajnos az egyik dobálós jobbos kanyarban eltört a bölcsőnk, kiszakadt a karosszériából… (ez később derült ki) a kocsiban, ezzel kb. irányíthatatlanná vált az autó, ezt a célban is észre vették, mert az utolsó lassítót a cél elött elvittük a stop táblával együtt és az árokból jöttünk ki.

Ezt követően erre az évre hagytuk az autót „pihenni”.
Közben beszereztem hozzá az új bölcsőt meg pár apróságot a futóműhöz.
Nekiálltunk az autónak, jöttek segíteni (Ádám, Béla) ezt köszönjük ismét, leszedtük a komplett első futóművet, felkötöttük a motort, mert nem vettük ki, ezután derült ki, hogy kiszakadtak a csavarok amik rögzítik a karosszériához. Megcsináltuk erősített átmenő csavarokkal, laposvas erősítéssel, patika lett!
Ha már lent a futómű, akkor már cseréltünk pár szilentet, gömbfejet..
Összeszerelést követően mindjárt jobban állt az autó! 🙂

Idei, 2023-as szezonban sajnos csak 2 Rallysta futamon tudtunk részt venni családi programok, üdülés végett, sajnos ütköztek az időpontok, de így is sikerült pontszerző helyen beérni a kocsival szinte 0 műszaki hibával.
Köszönjük az eddigi támogatást a Bútor DR Kárpitos-nak, JB Racing-nek, Binder autómentés-nek illetve Fülesnek a fotót-videót!


2023 októberében már elkezdtük az átalakulást, fejlesztést a 2024-es szezonra, amit már a Low Cost Racing Team színeiben tesszük! Igen, van a csapatban egy másik autó! Egy Opel, de ezt majd csapat másik fele bemutatja! Jól fog szólni ennyi elmondhatok!

Jövő évre tervben van a Rába-ring, jótékonysági kiállítások, rendezvények..

Egyébként van kiadó reklámfelület az autón! 🙂

Márk




Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük